Plitvice

2 juli 2015 - Plitvica Jezera, Kroatië

We zijn al 5 dagen en 2000 km van huis verwijderd. We hebben de Plitvice meren bezocht. Volgens een Nederlandstalige medereiziger moesten we 180 ‘van die klotedingen’ betalen. Hij bedoelde dus K-kuna’s. In totaal hebben we ongeveer 33 euro betaald voor 1 dag: entree voor 2 studenten en parking. Wel de moeite: de meren, de watervallen, de accomodatie, de wandelroutes en het boot/bus vervoer zijn inbegrepen. We hadden de wandelafstand een beetje onderschat: 7km stappen op teenslippers. Plitvice is een prachtige plek waar je niet voorbij kan zonder stoppen in Kroatië. Het is niet voor niets één van de eerste natuurparken opgenomen in de werelderfgoedlijst van Unesco. Het jammere is het aantal toeristen. Jaarlijks ongeveer 1,1 miljoen, maar het viel bij ons bezoek nog mee (het voordeel aan vroeg in de vakantie op reis gaan).

Na het bezoek aan Plitvice zijn we afgezakt naar het schiereiland Pag om een beetje uit te rusten en te genieten van het weer en de zee. We overnachten 2 nachten op camping/resort Simuni: met de tent op strand!
Zwemmen, snorkelen en varen met het bootje. Daar is camping Simuni ideaal voor.