Nog niet vlekkeloos naar Sofia

12 juli 2015 - Sofia, Bulgarije

In Zuid-Servië, vlak aan de grens met Kosovo, ligt een natuur-evenement/ wonder. Het zijn een soort rotszuilen, met bovenop een steen. (Moeilijk om uit te leggen, dus zie de foto's). De speciale rotsformatie is ontstaan door erosie van zuur en sterk gemineraliseerd water. De plaats noemt Davolja Varos of de duivelse stad, door de verschillende mythes die errond bestaan.

Van Davolja Varos naar Sofia is het ongeveer 3,5 uur rijden. We vertrokken dus op de middag, zodat we nog een klein beetje sightseeing konden doen 's namiddags. Het grote probleem: de grenspost. We kunnen dus een tweede grenspost afraden: Dimitrovgrad (van Servië naar Bulgarije). We hebben daar echt waar 3 uur aangeschoven, in de grootste chaos. Verschillende Europese turken gebruiken die grenspost om naar Turkije door te rijden, waardoor het super druk was. Bulgaren en autorijden is een vreselijke combinatie. Ze zouden liever een botsing hebben dan iemand tussen te laten, ritsen kunnen ze niet, ongeduldig, onbeschoft en onbeleefd. Met een andere mentaliteit waren we misschien een uurtje sneller geweest.

Eindelijk aangekomen in Sofia om half 8 's avonds. Moe en uitgeput, niet meer in staat om Sofia by night te bezoeken!