Herzegovina

5 juli 2015 - Mostar, Bosnië en Herzegovina

We schijven nu aan de blog vanuit een prachtige locatie aan de Buna rivier in Herzegovina.
We hebben de grens Bosnië-Herzegovina probleemloos en snel overgestoken. In de richting van Kroatië was het blijkbaar wel anders. Om naar Dubrovnik te gaan, willen we een andere grenspost proberen, in de hoop om geen 2u te moeten aanschuiven.
We vermijden het Noorden van Bosnië-Herzegovina, en blijven dus eigenlijk in Herzegovina, regio Mostar. Onze camping Aganovac in Blagaj is ideaal om de regio te verkennen. De eigenaar is super vriendelijk en heeft ons veel info over de omgeving en Herzegovina gegeven.

Omdat het zo heet was, besloten we te gaan zwemmen. Hier waren de Kravice watervallen ideaal voor. Fantastische locatie, beter dan Plitvice. Want, veel goedkoper en zwemmen in de meren was geen probleem. Toch wel jammer dat we niet in de Buna kunnen zwemmen, vlakbij onze tent. De camping bevindt zich namelijk aan de oevers, waardoor we een beetje verkoeling van het ijskoude water (8-9° C) hebben.

's Avonds zijn we in Blagaj zelf gaan eten. De stad Blagaj is vrij groot. Het was vroeger de hoofdstad van Herzegovina, maar dat is nu Mostar. We hebben goedkoop en veel te veel gegeten. Lokale producten als Ćevapčići zijn echt lekker en spotgoedkoop.

Morgen Mostar bezoeken en de rivier afvaren :)
Hopenlijk worden we niet gewekt door het geluid van de minaretten, die overal aanwezig zijn.